Pages

October 2, 2011

antalya’da müstakil ev

1
aslında bu projeye fatih ve mine için başlamıştım. o ara antalya'da küçük bütçeyle bir ev yaptırıp yerleşmek gibi bir fikirleri vardı. belli bir kısmı 'kendin-yap' yoluyla inşa edilecek bir proje olarak düşündüm bunu. daha sonra bu fikirden vazgeçtiler ama ben projeyi bitirdim (yl. mimari proje 2, 2002-2003 kış yarıyılı prof.dr. hülya yürekli AA :] hocam hayattaydı :|) o zaman bilgisayarda modellemeyi bilmediğim için, niyeyse maket de pek yapmadığım için, projeyi eskizlerle çalışmıştım. sunumunu da eskizlerle yaptım. esasında bunlar renkliydi ama o kopyalar yüreklilerin proje arşivlerinde kaldı. bir seri de detaylı çizim var. raster'leştirirken biraz patladılar ettiler. elden geldiği kadar toparlamaya çalıştım. tıklanırlarsa daha büyük boyda incelenebilirler.

en temel fikir bir verimli ocak + fırın inşa etmek idi. ocak ya da fırın kullanılırken evin dışından alınan hava ısınan yüzeylerin dışında dolaştırılıp sonra eve dağıtılıyor. bu aparat bir nevi kalp gibi merkezde yer alıp evi ısıtacaktı. (howl'un yürüyen kalesi henüz çekilmemişti.)> kuzey-güney çalışıp doğu-batı'ya kapanmak. hem güneşi hem antalya'nın hakim rüzgarlarını kullanmak. > yazın güneşten korunmak, kışın güneşi azami kullanmak. > domino evini andırır iki betonarme kutuyu yan yana getirmek, kuzey, doğu ve batı duvarları portaştan [antalya'ya özgü gözenekli bir taş] inşa etmek. > güneye boylu boyunca bir ahşap strüktür yerleştirmek. > bu strüktüre yerleşen cephede olabildiğince geçirgen bir yüzey oluşturmak, bu yüzeyde yer yer su-varilli-sera-duvarlar [ısı kazanımı ve depolanması] ve yer yer kontrplak opak bölümler bırakmak. > çatıyı bir tarafta betonarme, öbür tarafta ahşap strüktüre oturtmak. > kuzey tarafında döşemede kanallar açmak, kesintisiz açık-hava-dolaşımıyla ısınıp serinlemek. (şimdi olsa elbet bu planı başka türlü çözerdim. şurası şöyle mi olsa burası böyle mi olsa falan.. zaten niye bu kadar büyük yapmışım ki bu evi?)
1
1
1
1

No comments: